មន្រ្តីរាជរដ្ឋាភិបាលកម្ពុជាធ្វើទស្សនកិច្ចទៅកាន់កន្លែងធ្វើតេស្តគុណភាពមួក នៅរដ្ឋធានីហាណូយដើម្បីពិភាក្សាអំពីការបង្កើតមជ្ឈមណ្ឌលធ្វើតេស្តនៅកម្ពុជា

មន្រ្តីរាជរដ្ឋាភិបាលកម្ពុជាធ្វើទស្សនកិច្ចទៅកាន់កន្លែងធ្វើតេស្តគុណភាពមួក នៅរដ្ឋធានីហាណូយដើម្បីពិភាក្សាអំពីការបង្កើតមជ្ឈមណ្ឌលធ្វើតេស្តនៅកម្ពុជា

រដ្ឋ​ធា​នី​ ​ហា​ណូយ​, ​ថ្ងៃ​ទី​១​៦​ ​ដល់​ថ្ងៃ​ទី​១​៨​ ​ខែ​តុលា​ 

        ៖ ក្នុងគោលបំណង ធ្វើការគាំទ្រដល់ការអនុវត្តសេចក្តីព្រាងច្បាប់ស្តីពីចរាចរណ៍ ផ្លូវគោក នៅព្រះរាជាណាចក្រកម្ពុជា កាលពីថ្ងៃទី១៦ ដល់ថ្ងៃទី១៨ ខែតុលាកន្លងទៅ អង្គការមូលនិធិបង្ការរបួស អាស៊ីបានសម្របសម្រួល ឱ្យមានកិច្ចប្រជុំពិភាក្សារវាងមន្រ្តីជាន់ខ្ពស់ស្ថាប័នពាក់ព័ន្ធ នៃរាជរដ្ឋាភិបាលកម្ពុជា និងប្រទេសវៀតណាមនៅរដ្ឋធានីហាណូយ។ ភាគីទាំងពីរបានធ្វើការពិភាក្សា និងផ្លាស់ប្តូរបទពិសោធន៍លើការងារគ្រប់គ្រងសុវត្ថិភាពចរាចរណ៍ មួកសុវត្ថិភាពមានគុណភាពស្របតាមស្តង់ដា និងអំពីការអនុវត្តច្បាប់ស្តីពីការពាក់មួកសុវត្ថិភាព។

​មន្រ្តី​នៃ​ស្ថាប័ន​រាជ​រដ្ឋាភិបាល​កម្ពុជា​ បាន​ទៅ​ទស្សន​កិច្ច​រោង​ចក្រ​ផលិត​មួក​សុវត្ថិភាព​សម្រាប់​តំបន់​ត្រូ​ពិច​ របស់​អង្គការ​មូល​និធិ​បង្ការ​របួស​ ​អា​ស៊ី​ ​និង​កន្លែង​ពិសោធន៍​ធ្វើ​តេស្ត​គុណភាព​មួក​សុវត្ថិភាព​នៅ​ឯ​រដ្ឋ​ធានី​ហា​ ណូយ​ ​ក៏​ដូច​ជា​មជ្ឈមណ្ឌល​ធ្វើ​តេស្ត​គុណភាព​មួក​សុ​វត្ថិ​ភាព​របស់​​រដ្ឋា​​ភិ​ ​បាល ​​​ប្រ​ទេស​​វៀត​ណាម​។​ ​ទិស​ដៅ​​មួយ​​សម្រាប់​​មន្រ្តី​​នៃ​​រាជ​រដ្ឋាភិបាល​កម្ពុជា​ គឺ​ដើម្បី​ស្វែង​យល់​អំពី​ការ​បង្កើត​ ​និង​ការ​ថែ​ទាំ​មជ្ឈ​មណ្ឌល​ធ្វើ​តេស្ត​នេះ​នៅ​ក្នុង​ប្រទេស​វៀតណាម​ ​សំដៅ​កំណត់​លទ្ធភាព​ក្នុង​ការ​កសាង​នូវ​មជ្ឈ​មណ្ឌល​ប្រហាក់​ប្រហែល​គ្នា​ នេះ​ នៅ​ក្នុង​ព្រះ​រាជា​ណាចក្រ​កម្ពុជា​។​ ​សេចក្តី​ព្រាង​ច្បាប់​ស្តី​ពី​ចរាចរណ៍​ផ្លូវ​គោក​នៃ​ព្រះ​រាជា​ណាចក្រ​ កម្ពុជា​ ​ដែល​ក្នុង​នោះ​ក៏​បាន​កំណត់​អំពីភាព​ចាំ​បាច់​នៃ​ការ​ពាក់​មួក​សុវត្ថិភាព​ សម្រាប់​អ្នក​រួម​ដំណើរ​គ្រប់​វ័យ​ ​ត្រូវ​បាន​គេ​រំពឹង​ថា ​នឹង​ទទួល​បាន​ការ​អនុម័ត​នៅ​ក្នុង​ឆ្នាំ ​២​០​១​៥​ ។​ ​ដូច្នេះ​ការ​បង្កើត​ឱ្យ​មាន​ជា​មជ្ឈ​មណ្ឌល​ធ្វើ​តេស្ត​គុណភាព​មួក​ សុវត្ថិភាព​ ​គឺ​ជា​រឿង​ចាំ​បាច់​បំផុត​មួយ​ ដើម្បី​កាត់​បន្ថយ​ការ​ប្រើប្រាស់​ នូវ​មួក​សុវត្ថិ​ភាព​​ដែល​មាន​គុណ​ភាព​ទាប​នៅ​ក្នុង​ប្រទេស​កម្ពុជា​។​

​គណៈ​ប្រតិ​ភូ​កម្ពុជា​រួម​មាន ​មន្រ្តី​ជាន់​ខ្ពស់​មក​ពី​គណៈ​កម្មា​ធិការ​ជាតិ​សុវត្ថិ​ភាព​ចរាចរណ៍​ផ្លូវ ​គោក​,​ ​វិទ្យា​ស្ថាន​ស្តង់ដា​នៃ​កម្ពុជា​នៃ​ក្រសួង​ឧស្សាហកម្ម​ ​និង​សិប្ប​កម្ម​,​ ​អគ្គ​ស្នង​ការ​ដ្ឋាន​នគរ​បាល​ជាតិ​ ​និង​សហភាព​សហព័ន្ធ​យុវជន​កម្ពុជា​។​ ​សមាសភាព​នៃ​គណៈ​ប្រតិភូ​កម្ពុជា​មក​ពី​ស្ថាប័ន​ទាំង​នេះ​រួម​មាន​ ​លោក​ជំទាវ​ ​មិន​ ​មាណ​វី​ ​រដ្ឋ​លេខា​ធិការ​ក្រសួង​សាធា​រណការ​ ​និង​ដឹក​ជញ្ជូន​ ​និង​ជា​​អនុ​ប្រធាន​គណៈ​កម្មាធិការ​ជាតិ​សុវត្ថិ​ភាព​ចរាចរណ៍​ផ្លូវ​គោក​, ​ឯក​ឧត្តម​ ​ចាន់​ ​បូ​រិន​ ​ប្រ​ធាន​វិទ្យា​ស្ថាន​ស្តង់​ដា​នៃ​កម្ពុជា​ ​ឯក​ឧត្តម​ ​ឧត្តម​សេនី​យ៍ឯក​ ​ហ៊ឹម​ ​យ៉ាន​ ​ប្រ​ធាន​នាយក​ដ្ឋាន​កណ្តាល​សណ្តាប់​ធ្នាប់​សា​ធា​រណៈ​, ​លោក​ ​ជ្រាង​ ផល្ល័ក​ ​មន្រ្តី​ជាន់​ខ្ពស់​សហភាព​សហ​ព័ន្ធ​យុ​វ​ជន​កម្ពុជា​ ​និង​មន្រ្តី​រដ្ឋា​ភិបាល​ចំនួន​៤​រូប​ផ្សេង​ទៀត​។​

​គណៈ​ប្រតិភូ​បាន​ជួប​ពិ​ភាក្សា​ការ​ងារ​ជា​មួយ ​មន្រ្តី​ជាន់​ខ្ពស់​នៃ​គណៈ​កម្មា​ធិ​ការ​ជាតិ​សុវត្ថិភាព​ចរា​ចរណ៍​,​​នាយក ​ដ្ឋាន​គ្រប់​គ្រង​គុណ​ភាព​ផលិត​ផល​នៃ​ក្រ​សួង​វិទ្យា​សាស្ត្រ​ ​និង​បច្ចេក​វិទ្យា​ ​និង​ក្រ​សួង​មហា​ផ្ទៃ​ ដើម្បី​ស្វែង​យល់​អំពី​បទ​ពិសោធន៍​ដែល​ពាក់​ព័ន្ធ​ក្នុង​ការ​បង្កើន​ ​និង​ការ​រឹត​បន្តឹង​ការ​ប្រើ​ប្រាស់​មួក​សុវត្ថិភាព​ដែល​មាន​គុណ​ភាព​ស្រប​ តាម​ស្តង់ដា​នៅ​ក្នុង​ប្រ​ទេស​​វៀត​​ណាម​ ព្រម​ទាំង​វិ​ធី​សាស្រ្ត​អប់​រំ​នា​នា​អំពី​មួក​សុវត្ថិភាព​មាន​ស្តង់​ដា​។​

​លោក​ជំ​ទាវ​ ​មឹន​ ​មាណ​វី​ ​រដ្ឋ​លេខា​ធិ​ការ​ក្រ​សួង​សា​ធា​រ​ណការ​ ​និង​ដឹក​ជញ្ជូន​ ​និង​ជា​អនុ​ប្រធាន​ ​គណៈ​កម្មា​ធិ​ការ​ជាតិ​សុវត្ថិភាព​ចរាចរណ៍​ផ្លូវ​គោក​បាន​មាន​ប្រសាសន៍​ថា​   ​“​ការ​ពាក់​មួក​សុវត្ថិ​​ភាព​ដែល​ស្រប​តាម​ស្តង់​ដា​ ​(​ជាតិ​)​​ ​គឺ​ពិត​ជា​មាន​សារៈ​សំខាន់​ណាស់​។​ ​ប្រមាណ​៦​៩​ភាគ​រយ​នៃ​អ្នក​ស្លាប់​ដោយ​សារ​គ្រោះ​ថ្នាក់​ចរាចរណ៍​កាល​ពី​ ឆ្នាំ​២​០​១​៣​ ​គឺ​ជា​អ្នក​ធ្វើ​ដំ​ណើរ​តាម​ទោច​ក្រ​យាន​យន្ត​ ​ក្នុង​នោះ​៦​២​ភាគ​រយ​បាន​ទ​ទួល​រង​របួស​ក្បាល​”​។​ ​លោក​ជំ​ទាវ​មាន​ប្រ​សាសន៍​បន្ថែម​ទៀត​ថា​ ​“​ក្នុង​ចំ​ណោម​ជន​រង​គ្រោះ​ទាំង​នេះ​ ​មាន​តែ​២០​ភាគ​រយ​ប៉ុណ្ណាះ​ដែល​បាន​ពាក់​មួក​សុវត្ថិភាព​”​។​

​លោក​ ​ហ្រ្គេជ​ ​ក្រាហ្វ​ធ៍​ ​ប្រ​ធាន​អង្គការ​មូល​និ​ធិ​បង្ការ​របួស​ ​អា​ស៊ី​ ​បាន​មាន​ប្រ​សាសន៍​ថា​៖​  ​“​ស្តង់​ដា​គឺ​ជា​សារៈ​សំ​ខាន់​នៃ​សង្គម​នា​នា​ ​មិន​ថា​ផ្នែក​ឱ​សថ​,​ ​ចំ​ណី​អា​ហារ​ ​ឬ​ក៏​ផ្នែក​ផលិត​ផល​វិស្វ​កម្ម​ ​ហើយ​ក្នុង​នោះ​ក៏​រូម​ទាំង​មួក​សុវត្ថិភាព​ដែរ​”​។​ ​លោក​បាន​មាន​ប្រ​សាសន៍​ថា​៖​ ​“​បើ​គ្មាន​ស្តង់​ដា​ ​និង​ការ​អនុ​លោម​ឱ្យ​បាន​ម៉ត់​ចត់​ទេ​នោះ​  ​វា​ពិត​ជា​មិន​អាច​បង្កើត​បាន​នូវ​ប្រព័ន្ធ​និ​យ័ត​កម្ម​ដ៏​មាន​ប្រ​សិទ្ធ​ ភាព​មួយ​នោះ​ទេ​។​ វា​អាច​មាន​ឥទ្ធិពល​ប្រ​កប​ដោយ​មហន្តរាយ​ទៅ​លើ​សង្គម​”​។

​បន្ថែម​ពី​លើ​ការ​ពាក់​មួក​សុវត្ថិភាព​ ​គុណ​ភាព​មួក​សុវត្ថិភាព​សម្រាប់​ទោ​ចក្រ​យាន​យន្ត​ គឺ​ជា​បញ្ហា​ប្រឈម​មួយ​ផង​ដែរ​ក្នុង​ន័យ​ផ្តល់​ការ​ការ​ពារ​ក្បាល​ឱ្យ​បាន​ សម​ស្រប​នៅ​ពេល​ជួប​ប្រទះ​គ្រោះ​ថ្នាក់​ចរាចរណ៍​ ​។​ ​ការ​សិក្សា​មួយ​ដែល​បាន​ធ្វើ​ឡើង​ដោយ​ក្រុម​ហ៊ុន​ ​D​y​n​a​m​i​c​ ​R​e​s​e​a​r​c​h​ ​I​n​c​ ​នៅ​ក្នុង​ប្រ​ទេស​កម្ពុជា​កាល​ពី​ឆ្នាំ​២​០​០​៨​បាន​រក​ឃើញ​ថា​ ​ជា​មធ្យម​មាន​មួក​សុវត្ថិភាព​តែ​មួយ​ប៉ុណ្ណោះ​ក្នុង​ចំណោម​មួក​សុវត្ថិភាព​ ចំ​នួន​ ១​២​ ​ដែល​អាច​ជាប់​លក្ខណៈ​វិ​និ​ច្ឆ័យ​ទាំង​ឡាយ​នៃ​ការ​ធ្វើ​តេស្ត​គុណ​ភាព​។ ​ចាប់​តាំង​ពី​ពេល​នោះ​មក​ទី​ផ្សារ​ផ្គត់​ផ្តង់​មួក​សុវត្ថិភាព​ ​បាន​កើន​​​ឡើង​ជា​លំដាប់​នៅ​ក្នុង​ប្រ​ទេស​កម្ពុជា​ ​ហើយ​វា​ពិត​ជា​មិន​មាន​ភាព​ច្បាស់​លាស់​ថា​តើ​មួក​សុវត្ថិភាព​ប្រ​ភេទ​ថ្មី ​ៗ​ អាច​ផ្តល់​នូវ​សុវត្ថិភាព​ ​ឬ​មាន​គុណ​ភាព​ខ្ពស់​ជាង​ឬ​ទេ​។​

​ឯក​ឧត្តម​ ​ចាន់​ ​បូ​រិន​ ​ប្រ​ធាន​វិទ្យា​​ស្ថាន​ស្តង់​ដា​កម្ពុជា​ ​បាន​មាន​ប្រ​សាសន៍​ថា​៖​ ​“​រាជ​រដ្ឋា​ភិបាល​កម្ពុជា​បាន​ ​បោះ​ជំ​ហាន​ឆ្ពោះ​ទៅ​មុខ​ក្នុង​ការ​បង្កើត​ និង​អនុម័ត​នូវ​ស្តង់​ដារ​កម្ពុជា​សម្រាប់​មួក​សុវត្ថិភាព​សម្រាប់​ប្រ​ទេស​ កម្ពុជា​។​ ​វិទ្យា​ស្ថាន​ស្តង់​ដារ​កម្ពុជា​បាន​ទទួល​ភារ​កិច្ច​ចំ​បង​ក្នុង​ការ​រៀប​ ចំ​ស្តង់​ដារ​ជាតិ​សម្រាប់​ផលិត​ផល​ឬ​សេ​វា​កម្ម​លើ​គ្រប់​វិ​ស័យ​ ​ហើយ​កាល​ពី​ខែ​មីនា​ឆ្នាំ​​២​០​១​​០​​កន្លង​​ទៅ​ ​ស្តង់​ដារ​កម្ពុជា​លេខ​ C​S​ 1​0​5​:​2​0​1​0​ ​ស្តី​ពី​មួក​សុវត្ថិភាព​សម្រាប់​អ្នក​បើក​បរ​ទោ​ចក្រ​យាន​យន្ត​ ​ត្រូវ​បាន​អនុម័ត​ដោយ​ក្រុម​ប្រឹក្សា​ស្តង់​ដារ​ជាតិ​ ​ក្នុង​ទំរង់​ស្តង់ដារ​ស្ម័គ្រ​ចិត្ត​។​ ​ថ្មី​ៗ​នេះ​ ​ក្រុម​ប្រឹក្សា​ស្តង់​ដារ​ជាតិ​បាន​ពិនិត្យ​លើ​ស្តង់​ដារ​នេះ​ឡើង​វិញ​និង​ បាន​ឯក​ភាព​អនុម័ត​ស្តង់ដារ​នេះ​ជា​ប្រ​ភេទ​ស្តង់​ដារ​បញ្ជា​ ​ឬ​យើង​ហៅ​ថា​ ​បទ​ប្បញ្ញត​បច្ចេក​ទេស​ ​សម្រាប់​អនុវត្ត​នៅ​ក្នុង​ប្រទេស​កម្ពុជា​ជា​បន្ត​”​។​​ ​ឯក​ឧត្តម​បាន​មាន​ប្រ​សាសន៍​បន្ថែម​ទៀត​ថា​៖​ ​“​ឥ​ឡូវ​នេះ​យើង​កំ​ពុង​រៀប​ចំ​ផែន​ការ​បន្ទាប់​ដើម្បី​ធា​នា​ឲ្យ​មួក​ សុវត្ថិភាព​ ​ដែល​កំ​ពុង​ប្រើប្រាស់​ ​និង​ចរាចរ​នៅ​លើ​ទី​ផ្សារ​កម្ពុជា​មាន​គុណ​ភាព​ ​និង​សុវត្ថិភាព​ដល់​អ្នក​ប្រើ​ប្រាស់​ ​និង​អនុលោម​ទៅ​តាម​ការ​តម្រូវ​នៃ​ស្តង់ដារ​កម្ពុជា​ ​CS 105:2010 ​ស្តី​ពី​មួក​សុវត្ថិភាព​សម្រាប់​អ្នក​បើក​បរ​ទោ​ចក្រ​យាន​យន្ត​ ”​។​

​កាល​ពី​ថ្ងៃ​ទី​១​៥​ ​ខែ​សី​ហា​ ​ឆ្នាំ​២​០​១​៤​ ​រាជ​រដ្ឋា​ភិបាល​កម្ពុជា​បាន​អនុម័ត​សេច​ក្តី​ព្រាង​ច្បាប់​ស្តី​ពី​ ចរាចរណ៍​ផ្លូវ​គោក​ ​ដែល​បាន​ឱ្យ​អ្នក​រួម​ដំណើរ​តាម​ទោ​ចក្រ​យាន​យន្ត​ ​គិត​ទាំង​កុមារ​ត្រូវ​តែ​ពាក់​មួក​សុវត្ថិភាព​។​ ​នៅ​ក្នុង​សេច​ក្តី​ព្រាង​ច្បាប់​ថ្មី​ ​មួក​សុវត្ថិភាព​សំដៅ​ដល់​មួក​សុវត្ថិភាព​តាម​ស្តង់ដា​ជាតិ​ដែល​ទទួល​ស្គាល់ ​ដោយ​ស្ថាប័ន​មាន​សមត្ថកិច្ច​សម្រាប់​ពាក់​ពេល​ធ្វើ​ដំណើរ​តាម​ទោ​ចក្រ​យាន​ យន្ត​។​ ​នា​ពេល​បច្ចុប្បន្ន​ ​សេច​ក្តី​ព្រាង​ច្បាប់​នេះ​គឺ​កំ​ពុង​រង់​ចាំ​ការ​អនុម័ត​ពី​រដ្ឋ​សភា​។​ ​អង្គការ​មូល​និធិ​បង្ការ​របួស​ ​អា​ស៊ី​ ​និង​បណ្តា​ដៃ​គូ​ពាក់​ព័ន្ធ​ផ្សេង​ទៀត​បាន​នឹង​កំពុង​ខិតខំ​ក្នុង​ការ​គាំ​ ទ្រ​ដល់​ដំណើរ​ការ​អនុម័ត​នូវ​ សេច​ក្តី​ព្រាង​ច្បាប់​ដ៏​មាន​សារៈ​សំខាន់​នេះ​។​

​លោក​ ​គឹម​ ​​បញ្ញា​ ​នាយក​អង្គការ​មូល​និធិ​បង្ការ​របួស​ ​អាស៊ី​បាន​មាន​ប្រ​សាសន៍​ថា​៖​ ​“​នៅ​ពេល​ដែល​​សេច​ក្តី​ព្រាង​ច្បាប់​ស្តី​ពី​ចរាចរណ៍​ផ្លូវ​គោក​ ​ត្រូវ​បាន​អនុម័ត​ ​ប្រ​ទេស​កម្ពុជា​នឹង​ត្រូវ​ប្រុង​ប្រៀប​ខ្លួន​ក្នុង​ការ​រឹត​បន្តឹង​ការ​ អនុវត្ត​ច្បាប់​ មិន​មែន​ត្រឹម​តែ​អំពី​ការ​ពាក់​មួក​សុវត្ថិភាព​នោះ​ទេ​ ​ប៉ុន្តែ​ថែ​ម​ទាំង​លើ​បញ្ហា​ការ​ប្រើ​ប្រាស់​មួក​សុវត្ថិភាព​មាន​គុណភាព​ ខ្ពស់​។​ ​ខ្ញុំ​ជឿ​ជាក់​ថា​ ដំ​ណើរ​​​ទស្សន​​កិច្ច​កាល​ពី​សបា្តហ៍​កន្លង​ទៅ​មក​កាន់​រោង​ចក្រ​ផលិត​មួក​ សុវត្ថិភាព​ ​និង​ ​មជ្ឈ​មណ្ឌល​ធ្វើ​តេស្ត​គុណភាព​មួក​សុវត្ថិភាព​ ​គឺ​ជា​ជំហាន​មួយ​ដ៏​មាន​សារៈ​សំខាន់​”​។​ ​លោក​នាយក​បាន​បន្ថែម​ទៀត​ថា​៖​ ​“​ដោយ​សារ​ការ​ផលិត​យាន​យន្ត​កំពុង​បន្ត​មាន​កំណើន​កើន​ឡើង​ ​យើង​ក៏​ត្រូវ​បង្កើន​កិច្ច​ខិត​ខំ​ប្រឹង​ប្រែង​របស់​យើង​ក្នុង​ការ​បង្ការ​ ការ​ស្លាប់​ ​និង​ការ​រង​របួស​ក្បាល​នៅ​លើ​ដង​ផ្លូវ​ក្នុង​ប្រទេស​កម្ពុជា​”​។​

​នា​ពេល​បច្ចុប្បន្ន​នេះ​ ​ជា​មធ្យម​មាន​មនុស្ស​ច្រើន​ជាង​ ​៥​នាក់​បាន​ស្លាប់​ ​និង​ប្រ​មាណ​ ​៣​៩​នាក់​ផ្សេង​ទៀត​បាន​ទទួល​រង​របួស​ជា​រៀងរាល់​ថ្ងៃ​នៅ​លើ​ដង​ផ្លូវ​ ក្នុង​ប្រទេស​កម្ពុជា​។​​ ​ក្នុង​រយៈ​ពេល​៩​ឆ្នាំ​ចុង​ក្រោយ​ ​ចំ​នួន​អ្នក​ស្លាប់​ដោយ​សារ​គ្រោះ​ថ្នាក់​ចរាចរណ៍​បាន​កើន​ឡើង​ទ្វេ​ដង​ ​ហើយ​ចំនួន​យាន​យន្ត​ចុះ​បញ្ជី​មាន​ការ​កើន​ឡើង​បី​ដង​។​ ​ទោច​ក្រយាន​យន្ត​គឺ​ជា​មធ្យោបាយ​ធ្វើ​ដំណើរ​ដ៏​ពេញ​និយម​បំផុត​នៅ​ក្នុង​ ប្រទេស​កម្ពុជា​ ​ហើយ​ស្រប​ពេល​ជា​មួយ​គ្នា​នេះ​ក៏​ធ្វើ​ឱ្យ​អ្នក​ប្រើ​ប្រាស់​ទោចក្រយាន​ យន្ត​នេះ​ក្លាយ​ជា​ក្រុម​ងាយ​រង​គ្រោះ​បំផុត​នៅ​លើ​ដង​ផ្លូវ​ក្នុង​ប្រទេស​។ ​

​ឯក​ឧត្តម​ ​ឧត្តម​សេនីយ​ឯក​ ​ហ៊ឹម​ ​យ៉ាន​បាន​មាន​ប្រសាសន៍​ថា​៖​ ​“​ប្រ​ទេស​វៀត​ណាម​កំពុង​ចាត់​វិធាន​ការ​ ​ទាក់​ទាញ​មតិ​គាំ​ទ្រ​ ​និង​អនុវត្ត​យុទ្ធនាការ​ផ្សេង​ទៀត​សំដៅ​ដោះ​ស្រាយ​បញ្ហា​មួក​សុវត្ថិភាព​ ក្រោម​ស្តង់​ដា​ ​និង​ជំរុញ​ការ​ពាក់​មួក​សុវត្ថិភាព​។​ ​ដូច្នេះ​ដំណើរ​ទស្សន​កិច្ច​របស់​យើង​នា​ពេល​នេះ​ ​គឺ​ដើម្បី​ពិភាក្សា​ពី​វិ​ធី​សាស្ត្រ​ថ្មី​ៗ​សម្រាប់​ធ្វើ​ឲ្យ​កាន់​តែ​ ប្រសើរ​ឡើង​នូវ​ស្តង់​ដា​មួក​សុវត្ថិ​ភាព​​ផ្លាស់​ប្តូរ​មេ​រៀន​ជា​បទ​ ពិសោធន៍​អំពី​ការ​អនុវត្តន៍​ច្បាប់​ស្តី​ពី​គុណ​ភាព​មួក​សុវត្ថិភាព​ ​និង​ការ​ពាក់​មួក​សុវត្ថិភាព​សម្រាប់​អ្នក​ធ្វើ​ដំណើរ​តាម​ទោច​ក្រ​យាន​ យន្ត​ ​និង​ដើម្បី​ពិ​ភាក្សា​​ពី​លទ្ធភាព​នៃ​ការ​បង្កើត​មន្ទីរ​ពិសោធន៍​គុណភាព​ មួក​សុវត្ថិភាព​ក្នុង​ប្រទេស​កម្ពុជា​”​។​​ឯក​ឧត្តម​ ​ឧត្តម​សេនីយ​ឯក​បាន​មាន​ប្រសាសន៍​បន្ថែម​ទៀត​ថា​៖​ ​“​ការ​ផ្លាស់​ប្តូរ​បទ​ពិសោធន៍​លើ​ការងារ​សុវត្ថិភាព​ចរាចរណ៍​រវាង​ស្ថាប័ន ​ពាក់​ព័ន្ធ​នៃ​រាជ​រដ្ឋា​ភិបាល​កម្ពុជា​ ​និង​រដ្ឋា​ភិបាល​វៀត​ណាម​ ​គឺ​ពិត​ជា​មាន​សារៈ​សំខាន់​ណាស់​សម្រាប់​កិច្ច​សហ​ប្រតិបត្តិការ​កាន់​តែ​ល្អ​ប្រសើរ ​និង​មាន​ប្រសិទ្ធ​ភាព​លើ​ការ​ងារ​សុវត្ថិភាព​ចរាចរណ៍​”​។​